חמינאי: נעשיר אורניום, נתניהו: לא נאפשר

    מוטי סבן No Comments on חמינאי: נעשיר אורניום, נתניהו: לא נאפשר

    הודעת מנהיג איראן כי בכוונת מדינתו להעשיר אורניום בהתאם להסכם הקפיצה את המערכת הפוליטית הישראלית | נתניהו: לא נאפשר להם להשיג נשק גרעיני. ליברמן: כל האופציות על השולחן. החריף מבין כולם היה השר כץ: נתקוף באיראן עם ארה"ב.

    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שלישי) הודיע מנהיגה של איראן עלי חמינאי, כי הורה לצוות הגרעין להתכונן להתחיל בהעשרת אורניום, אך סייג את דבריו שהם שומרים את האופציה הזאת למקרה שהשיחות עם אירופה יכשלו.

    במהלך היום פנתה איראן רישמית לסבא"א הסוכנות שמפקחת על הגרעין והודיעה לה, על כוונתה להתחיל להעשיר אורניום במגבלות ההסכם שהיא חתומה עליו.

    הדבר גורם תזוזות בינלאומיות במיוחד בארה"ב ובישראל שלא מוכנים לתת לאיראן להניח את ידה על נשק גרעיני, נשיא ארה"ב התחייב כי לאיראן לא יהיה נשק גרעיני.

    היום מתייחס ראה"מ בביקורו בפריז להצהרה של חמינאי:

    "שלשום הצהיר האייתוללה חמינאי, שליט איראן, שהכוונה שלו היא להשמיד את מדינת ישראל. אתמול הוא הסביר איך הוא יעשה את זה – עם העשרה בלתי מוגבלת של אורניום כדי לייצר ארסנל של פצצות גרעין".

    "אנחנו לא מופתעים. אנחנו לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני", הבטיח נתניהו.

    גם שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בתגובה להודעת מנהיג איראן: "כל האופציות על השולחן"

    אך מי שהיה הבוטא מבין כולם ודיבר ישירות היה שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ שהתראיין לתקשורת ואמר: "אם איראן תמשיך בתכנית הגרעין, היא תקבל מהלומה צבאית מישראל, מארצות הברית ובתקווה גם מאירופה".

    שר התחבורה והמודיעין אומר בפירוש: כי התקיפה הישראלית לא תהיה לבד אם יצטרכו לתקוף אלה ארה"ב היא תהיה המובילה בתקיפה הזאת.

     



    0 תגובות